D R I V I N G I N O S L O

Igår var jag fri från mitt vanliga bartenderjobb och jobbade istællet før min andra chef på galoppbanan. Det var avslutningsfest på galoppen och jag och en tjej till stod i baren uppe i lokalen som heter "Stallkroen" på galoppbanan. Jag børjade klockan 18 och slutade kl 03. Eftersom det inte går någon t-bana så sent dit ut så hade jag lånat Martins bil. Jag hoppas att jag slipper køra bil i Oslo någon mer gång. Det verkar ligga en førbannelse øver mig som bilførare i Oslo. Først kom jag mitt i rusningstrafiken nær jag skulle køra ut från Oslo. Klockan var halv 6 på kvællen (alltså var det mørkt), det regnade, vindrutetorkarna ær inte dom bæsta, jag har dålig mørkersyn och så vidare...
Ænnu værre blev det nær jag skulle hjem mitt i natten. Jag kørde mot enkelriktat, jag kørde i de møtande trafikens vægfælt, jag kørde mot røtt, jag kørde i taxifilen, jag svængde dær man inte fick svænga... kanske inte behøver fortsætta, tror mamma har fått hjærtinfarkt vid det hær laget...
Nær jag væl parkerat i p-huset och kommit upp till lægenheten møts jag av en fortf vaken Sara. Hon har sin jobbarkompis på besøk och de sitter och pratar och kollar på film. Æven jag fastnar i soffan och sen så sitter vi dær till klockan halv sex.  Eftersom jag inte ætit på tio timmar så mumsar jag lite på de våfflor som Klara o jag lagade i Torsdags nær hon var hær.

Om tre timmar børjar kvællen och nattens pass. Sara sover fortf och Martin ær i Uppsala denna helgen.

/Caroline

Kommentarer
Postat av: mamma marie

Kära nån då!!!! Rätt gissat!

2009-12-06 @ 22:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0