T H E L A S T H O U S E O N T H E L E F T

Begav mig till stationen klockan fem igår för att möta upp Petra.
Eftersom Petra hade en timme i Oslo innan hennes buss skulle gå, bestämde vi oss för att gå hjem till mig och drikka glögg. Vi gick även inom deli-de-luca på hemvägen och köpte några vetebullar med choklad - mina favvos!
Valde mellan vinglöggen och starkvinsglöggen med clementinsmak som båda var presenter från mamma och sverige.
Jag lämnade Petra på stationen igjen klockan halv sju och begav mig sedan hem till mina jobbarkompisar Malena och Annika. Hemma hos dom satte vi igång med att rulla köttbullar, koka potatis och göra brunsås. Till detta serverades även hemmagjord tyttebärsyltetöy - lingonsylt på svenska. Mumsig måltid! Efter maten blev det en film som tjejernas sambo Fredde hade hört "skulle vara jättebra". HAHA! "The last house on the left"... bara titeln gav mig rysningar innan jag ens sett omslaget. Det stod att det var en thriller från 18 år. Jag vet inte vad jag ska kalla den. Malena kom på ordet som beskrev filmen bra - ! Den var riktigt rå. Fy. Spännande som fasen men man satt bara og väntade på hur och när nästa person skulle bli mördad.



/Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0