Besök!

I Lördags gick jag upp i tid.
Mamma, Gustav och Anders ringde vid 11tiden och då var dom vid gränsen.
Vid 12tiden dök dom upp nedanför vår lägenhet och jag gick ut för att möta dom.
Eftersom det var lördag så var det fullt med folk överallt och det var marknad precis nedanför vår lägenhet (vilket jag inte hade tänkt på)
Jättejättejättejättekul att få träffa dom, var nästan två månader sen sist!
Mamma hade två ikeakassar med sig till mig.
De var fulla med vinterkläder och godis i princip :)
Vi slängde upp grejerna i lägenheten och sen körde vi till deras hotell.
Hotellet låg på Karl-Johan och vi parkerade en bit därifrån i sentrums parkeringsgarage.
Sen var det dags för mig att visa OSLO!




Vi gick upp till slottet där det var vaktbyte på gång.



Här diskuteras det varför dom gröna militärkillarna hade sina norska flaggor påsydda på sina kläder - felvända.



Vi blev hungriga och kände att det var dags för en lunch



Lunchen blev på Karl-Johan på en restaurang som heter EGONS



Vi gick vidare och jag ville självklart visa dom Operahuset.
Där var det full rulle eftersom det skulle vara en föreställning samma kväll.
Det var en massa folk och väldigt många hade dragit på sig sin finaste festblåsa



Jag tog även med dom till Deli-de-Luca för att smaka på mina favoritbullar med choklad



Vid tiotiden gick vi till mitt jobb för att käka lite pizza och dricka lite drinkar.
Vi delade på en stor pizza med pepperoni och köttdeig.
Drinkarna gjorde Malle. Surt sa räven! Hur goda som helst!
Alla arbetskamrater var supertrevliga och chefen bjöd på drinkar!



Lillebror ville inte ha en sur drink utan körde istället på Jackie Daniel



En väldigt trevlig och intensiv Lördag i Oslo blev det.
Jag är så himla glad att Mamma, Anders och Lillebror ville komma och hälsa på mig!
Det betyder jättemycket för mig!

/Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0