Byebye Lina!

Igår var det Linas sista dag hær i Oslo.
Vi tog en runda och gick hela hamnpromenaden fr Aker Brygge till Operan.
Jag hittade denna vældigt roliga containern som jag bad Lina posera framfør. Min humor var på topp denna eftermiddag som ni kan se.



Vi gick och skulle møta upp Saras kompis Therese som skulle tillbringa en dag i Oslo innan hon beger sig till Kristiansand før att jobba.
Hon kom med tåget som var en timme førsent från Bergen och vi møtte upp henne utanfør perrong 12 på stationen.
Ringde Martin som var på SATS och sa till honom att møta upp oss så att vi kunde få nycklarna till lægenheten.
Men ajdå, Martin hade inte tagit några nycklar, inte vi heller. Den enda som hade nycklar var Sara och hon hade åkt till jobbet som ligger 30min från Oslo.
Martin o Therese tog tåget ut till Galoppbanan o Martin hæmtade nycklarna o åkte tillbaka till Oslo.
Før att førdriva tiden fick Lina id\en om att vi skulle ta gratisbussen till IKEA och køpa ett stænkskydd till vår mikro. Så det gjorde vi!
Stænkskydd till micron och två diskborstar = 18NOK.
Vi passade æven på att æta nær vi var på IKEA. Dom har så himla god softis (mjukglass).
Nær vi satt på IKEA och åt støtte vi på våra førra sambos från kollektivet; Erica, Carro och Stian. Æven dom passade på att æta på IKEA.

På kvællen ringde Klara och efter en stund kom hon och Thanny på besøk.
Vi gick ner till Tandoori chicken corner och bestællde mat. 95NOK før en rætt. Vi hade fått tips om att det skulle vara bra dær men vi tyckte inte att det var något att ropa hej før tyværr. Men nan-brødet var gott.
Klaras pojkvæn Thanny ær också bartender och han har nu fått jobb inne i Oslo på en bar.
Klara har lite dagar då och då på en restaurang belægen en bit utanfør Oslo.

Vid kvart øver tio sa Lina hejdå till Sara o Therese och jag o Martin føljde henne till bussterminalen.
Hennes swebusexpressbuss skulle gå kl 23.00 till sthlm.
Vi gick lite fel så det var tur att vi gick i tid. Bussterminalen var som en stor arbetsplats och massa damm øverallt.
Nær det var en kvart kvar till bussen skulle gå kom vi på att Lina inte hade några deli-de-luca bollar med choklad som færdkost. Vi sprang till nærmsta deli men dær var dom slut. Som tur var ligger deli i næstan varje hørn av Oslos gator så bara ett stenkast dærifrån fanns ett deli som hade nybakade chokladbollar. Tre st før 15NOK.
Vi vinkade av Lina som skulle ha 7tim och 40min framfør sig i bussen.



Martin o jag gick hem igen och joinade flickorna i tvsoffan.
Vid 12tiden kom del 2 av kvalfinalerna från IDOL upp på tv4.se.
Eftersom bilden på de två som går vidare kommer upp innan sjælva klippet kommer upp på tv4 så visste vi redan innan vilka två som skulle gå vidare. Himla dumt upplagt tycker vi.
Menmen.
Vældigt duktiga tjejer allihopa men Sara blev besviken øver att inte Clara gick vidare.

/Caroline

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, jag är inte riktigt nöjd me bilderna på mig :P Av alla vi tog utanför bussen - var det den bästa lr? Haha =)

Norge var kul ;)

2009-09-30 @ 14:19:56
Postat av: carro

Hehe. Jag kan lægga upp andra bilder på dig også. Jag sitter o håller på dom braiga bilderna u know ;)

Førresten så bakar jag kladdkaka nu. Den kmr bli riktigt kladdig før jag tog ut den redan efter 20 min. HØHØ. Ska bli kul.

2009-09-30 @ 17:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0