Galopp!

Telefonen ringde igår och Tora (Annas kompis) ringde från sitt nya jobb.
They needed help!
Tora jobbar på en galoppbana som ligger en bit utanför Oslo (tar ca 20min med tunnelbana från Majorstuen)
Sara åkte dit vid 2tiden för att hjälpa till med att vända burgare.
En timme senare ringer Sara mig och säger att dom behöver ytterligare hjälp in the kitchen. Så även jag sätter mig på tunnelbanan och åker dit.
Hej och hå så blir vi snabbt informerade om vad vi skulle göra och sen var det bara att sätta igång.
Loppet började klockan 6 och det var en hel del folk på cafeet.
Sara svettades i grillen och jag fick hjälpa till med att lägga upp mat. Senare joinade jag Sara ute på terassen vid grillen.
Vi hade en himlans trevlig kväll och trivdes finfint på galoppbanan.
Sara har fått nya timmar och ska nästa vecka på upplärning.
Jag ska kanske vara med nästnästa Lördag när det ska vara bröllop. Isf ska jag vara kvällens bartender.

När vi kom hem på kvällen satt Martin vid datorn.

/Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0