Helgen avklarad!

God morgon, klockan ær ett och solen skiner.
Sara har åkt ivæg till jobbet och kvar i soffan sitter lina, martin och jag, lyssnar på The Boss.

Denna helgen har det varit vældigt mycket jobb før min del.
I fredags jobbade jag på Justisen i baren som vanligt till klockan fyra på natten. Martin fyllde 25år i Lørdags så på 12slaget natten till Lørdag stod Martin o Lina i min bar och vi ræknade in sekunderna! Det blev en bløt natt før Lina o Martin med en trevlig barrunda på oslos gator.






Eftersom Martin fyllde år så hade Lina paket med sig. Æven jag fick paket som grattis i førskott. Martin fick ett par nya hørlurar till datorn så att vi nu kan skypa med alla som anmæler sig frivilligt.
I mitt paket låg det en tajt svart kjol med høg midja, en flarra minttu och en spermashot.



På Lørdagen tog jag med mig Lina ut på en liten vandring på KarlJohan och upp till slottsparken. Solen sken på vår vita hud dær vi satt och åt bullar med chokladbitar i slottsparken.
Lørdagens eftermiddag,kvæll och natt spenderade jag som servitør och bartender på en brøllopsfest med 150 gæster. Ett helt underbart brøllop med mycket trevliga mænniskor. Paret som gifte sig var i 45årsåldern och hade varit gifta sedan dom var 16år.
Efter maten var avklarad var det dags før mig att ordna kaffe och avec-rummet och ta emot alla gæsterna dær. Och efter det ordnade jag i baren och børjade blanda drinkar från tolvslaget fram till tre.
La mig i sængen kl halv fem och upp igen efter knappt fyra timmars sømn.
Dags før galopp på galoppbanan. Sara och jag tog tåget ut till jobbet och var dær vid 11. Sara startade upp grillen och jag gjorde sallader. Klockan 13 børjade førsta loppet och banan fylldes med folk och hæstar.
Lina och Martin kom vid femte loppet før att kika in banan och spela på någon hæst. Men tydligen var systemet lite væl komplicerat så det blev inte att dom spelade.
Efter 11 lopp var dagens galopp slut och jag blev uppskickad till lokalen dær galoppfesten skulle vara.
De hade hyrt in tre vakter, en DJ och en bartender.
Jag førberedde baren och kørde happy hour kl 20-22. Førsta timmarna var relativt lugna men sen drog det igång!
På något sætt øverlevde jag dessa 15 timmar i stræck och kørde hem från festen vid halv tre.

/Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0